نماد سایت ریاضی ها | نمونه سوال ریاضی | آموزش ریاضی

اسباب‌بازی زیاد برای کودکان خوب است یا بد؟

File photo dated 24/01/15 of a toddler playing with toys, as hundreds of nursery schools could be forced to close if the Government goes ahead with plans to offer parents 30 hours of free childcare, a teaching union has warned. PRESS ASSOCIATION Photo. Issue date: Thursday September 22, 2016. Pre-schools in England would "cease to be financially viable" after the planned two years of financial support from the taxpayer ends, because of the costs associated with the extra places, the NAHT said. See PA story EDUCATION Childcare. Photo credit should read: Dominic Lipinski/PA Wire

براساس تحقیق جدید کودکانی که اسباب‌بازی‌های بی‌شماری دارند پریشان‌تر هستند و از بازی لذت نمی‌برند. به گزارش ایسنا و به نقل از تلگراف، این تحقیق توسط محققان دانشگاه Toledo در اوهایو ایالات متحده آمریکا با مشارکت ۳۶ کودک نوپا صورت گرفت. در این تحقیق به مدت نیم تا یک ساعت کودکان با چهار اسباب‌بازی و یا ۱۶ اسباب‌بازی در اتاق بازی کردند.
آنان دریافتند وقتی نوباوه‌ها با اسباب‌بازی‌های کمتری بازی می‌کردند بسیار خلاق‌تر بودند. همچنین با افزایش دو برابری زمان بازی، استفاده از هر اسباب‌بازی نیز افزایش یافت. محققان نتیجه گرفتند والدین، مدارس و مهدکودک‌ها باید اسباب‌بازی کمتری در اختیار کودکان قرار داده و به طور مرتب آنها را تغییر دهند تا کودکان خلاق‌تر شوند.
محقق این تحقیق دکتر Carly Dauch اظهارکرد: این مطالعه به منظور تعیین تاثیر تعداد اسباب‌بازی‌ها بر کودکان نوپا و کیفیت بازی صورت گرفته است. تعداد بیشتر اسباب‌بازی که در این تحقق ۱۶ اسباب‌بازی بود با مدت زمان و عمق بازی تداخل ایجاد کرده و در نتیجه تعداد اسباب‌بازی‌ بیشتر منبع منحرف‌کننده خارجی ایجاد کرده است.
در دوران کودکی، کودکان رشد می‌کنند اما ممکن است تسلط کافی بر کنترل سطح بالاتری از توجه نداشته باشند، در نتیجه تمرکز آنان توسط عوامل محیطی منحرف‌کننده مختل می‌شود. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد فراوانی اسباب‌بازی‌ها حواس‌پرتی ایجاد می‌کند. وی گفت: کودک با مشاهده اسباب‌بازی در یک لحظه تمامی جنبه‌های آن را درک نمی‌کند و با افزایش تعداد زیادتری اسباب‌بازی وی فرصت کشف اسباب‌بازی‌ها را از دست خواهد داد.
هنگامی که کودکان اسباب‌بازی‌های بیشماری داشته باشند، به طور طبیعی از آنها کمتر مراقبت خواهند کرد و ارزش اسباب‌بازی را درک نمی‌کنند، چون همیشه جایگزینی برای اسباب‌بازی وجود خواهد داشت. تعداد اسباب‌بازی‌های کمتر باعث می‌شوند کودک با تدبیر بیشتر با آن بازی کند که نتیجه آن خلاقیت خواهد بود.
نتایج این تحقیق در نشریه Infant Behaviour and Development منتشر شده است.
خروج از نسخه موبایل