معرفی کتاب حیات سری اعداد

عنوان کتاب: حیات سری اعداد (مباحثی درباره نگرش و طرز فکر ریاضی دانان)
نویسنده: گئورگه اسپیرو
مترجم: سعید کریم پور
ناشر: سبزان
قطع: رقعی
سال انتشار:  ۱۳۹۵
تعداد چاپ:  ۱
عرض:  ۱۴.۴
ارتفاع:  ۲۰.۸
نوع جلد:  نرم
تعداد صفحات:  ۲۸۸
قیمت:  ۲۰۰,۰۰۰ ریال
خبرگزاری کتاب ایران:
اسپیرو معماهای مجهول علم ریاضی را واکاوی کرد
گئورگه اسپیرو نویسنده کتاب «حیات سری اعداد»، برخی از مسائل و معماهای علم ریاضی را که در حال حاضر مجهول باقی مانده‌اند بررسی کرد.
اسپیرو معماهای مجهول علم ریاضی را واکاوی کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) «حیات سری اعداد» تالیف گئورگه اسپیرو با ترجمه سعید کریم‌پور توسط انتشارات سبزان روانه بازار نشر شد. این کتاب مباحثی درباره نگرش و طرز فکر ریاضی‌دانان درباره اعداد است.
کتاب «حیات سری اعداد» حاوی مقالاتی است که گئورگه اسپیرو نویسنده کتاب، طی سالیان گذشته در روزنامه سوییسی «نئووه زورشر زیتونگ» درباره ریاضیات نوشته است. در مارس ۲۰۰۲ نویسنده فرصت یافت که به شکل منظم‌تری به مسائل مورد علاقه خود در ریاضیات بپردازد. بنابراین نشریه «نئووه زورشر زیتونگ» به طور ماهانه شروع به انتشار مقالاتی تحت عنوان «جدول ضرب کوچک  گئورگه اسپیرو» کرد. پس از انتشار این مقالات استقبال خوانندگان بیش از چیزی بوده که انتظار می‌رفت و زمینه برای تالیف کتاب «حیات سری اعداد» از سوی نویسنده فراهم شد.

این کتاب با تقسیم ریاضیات به قسمت‌های متعدد، پژوهشگران علم ریاضی را معرفی می‌کند؛ برخی از مهمترین حدس و گما‌ن‌های حل نشده را توضیح می‌دهد و مسائل و معماهایی را که در حال حاضر مجهول باقی مانده‌اند را تشریح می‌کند.

کتاب «حیات سری اعداد» در شش بخش تحت عناوین «قطعاتی از تاریخ»، «حدس‌های اثبات نشده»، «مسئله حل نشده»، «شخصیت‌ها»، «امور عینی و انتزاعی» و «معجون میان رشته‌ای» منتشر شده است. این کتاب شامل مجموعه‌ای از ۵۰ موضوع است که داستان‌ها و حکایت‌های فراوانی دارد.

در بخشی از کتاب می‌خوانید: «در اوایل سال ۲۰۰۴ پدیدهای رخ داد که طی یک قرن فقط چهار بار اتفاق می‌افتد؛ در ماه فوریه پنج یکشنبه وجود داشت. چنین اتفاقی تنها می‌تواند هر هفت کبیسه یک بار دیده شود ، یعنی هر ۲۸ سال یک بار. آخرین باری که این اتفاق افتاد، در سال ۱۹۷۶ بود و دفعه بعدی هم سال ۲۰۳۲ خواهد بود.»

کتاب «حیات سری اعداد» در ۲۸۲ صفحه، شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و به قیمت ۲۰ هزار تومان توسط انتشارات سبزان چاپ و نشر یافت.

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *