بیش از ۳۶ هزار دانش آموز بدو ورودبه دبستان مورد سنجش قرار می گیرند

مدیرکل آموزش وپرورش گلستان گفت:  برای سال تحصیلی سال ۹۷-۹۶ پیش بینی می شود بیش از ۳۶ هزار دانش آموز بدو ورود  در ۱۰ شاخص مختلف در حوزه های بینایی، شنوایی، پزشکی، پوست، مو، هوش و استعداد و… مورد سنجش و غربالگری قرار مي گيرند.

وی افزود: در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ آموزش و پرورش استثنایی گلستان ۳۶۰۴۰ دانش آموز بدو ورود به دبستان غربالگری شدند که از این تعداد ۴ هزار نفر جهت ارزیابی تخصصی معرفی شدند. پس از ارزیابی‌های انجام شده تعداد ۱۳۶ نفر جهت تحصیل به مدارس استثنایی و تعداد ۵۲ نفر نیز به مراکز تحت پوشش بهزیستی معرفی شدند.

وطنی افزود: دانش آموزانی که در مرحله اول درشاخص های تعیین شده مشکل داشته باشند به مراکز تخصصی معرفی خواهند شد تا با ارزیابی دقیق تر نسبت به جایگیری این دانش آموزان اقدام شود.

وي گفت: با آغاز ثبت نام دانش آموزان کلاس اولی،آموزشگاه اطلاعیه ها و فرم های سلامت را در اختیار خانواده ها قرار می دهند پس از نوبت گیری خانواده ها باید در نوبت تعیین شده به پایگاه های سنجش مراجعه كنند.

مدیرکل آموزش وپرورش گلستان اظهاركرد: سنجش و غربالگری به مدت ۵۰ روزکاری انجام خواهد شدکه روزهای پنجشنبه تعطیل بوده و درماه رمضان با یک ساعت تاخیر، این مراکز شروع به کار خواهندكرد. همچنین هزینه امسال سنجش سلامت دانش آموزان بد ورود به دبستان مبلغ۲۰۰هزار ریال تعیین شده است.

 

 بیش از ۳۶ هزار دانش آموز بدو ورودبه دبستان مورد سنجش قرار می گیرند

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *