مسابقات جهانی تلفیق فوتبال و ریاضی در بجنورد برگزار می‌شود

مدیر مسابقات چالش علم در خراسان‌شمالی گفت: مسابقات جهانی تلفیق فوتبال و ریاضی آبان‌ماه سال جاری در مرکز استان خراسان‌شمالی برگزار می‌شود. به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ محمد طلعتی عصر امروز در آئین اختتامیه مسابقات چالش علم اظهار داشت: استارت مسابقات چالش علم با هدف جذب و پرورش استعدادهای داخلی استان از چهارم تیرماه زده شد.
وی افزود: این مسابقات در ۱۶ و ۱۷ شهریورماه در محل فرهنگ سرای شهروند شهرداری بجنورد در سه بخش پسران٬ دختران و خانواده‌ها برگزار شد و در بخش پسران ۱۸ تیم، دختران ۱۷ تیم و در بخش خانواده ۹ تیم چهار نفره حضور داشتند. طلعتی تصریح کرد: مسابقات چالش علمی در قالب هوش٬ خلاقیت و ریاضی برگزار و خروجی مسابقات توسط بنگاه‌های کارآفرینی و پارک علم و فناوری هدایت خواهند شد. هم‌چنین در دو ماه آتی برای نخستین بار در جهان٬ مسابقه جذاب و چالش برانگیز تلفیق فوتبال و ریاضی در بجنورد برگزار می‌شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این آئین اظهار داشت: ارتباط با دانش آموزان پیشرو در عرصه علم و دانش قطعاً رابطه خوبی است چرا که این دانش آموزان سلامت روانی و جسمی را با علم و دانش در هم آمیخته‌اند. وی افزود: بسیاری از روانشناسان و متخصصان معتقدند که دانش‌آموزی تیزهوش است که در تمام جنبه‌ها موفق باشد و اگر کسی فقط در علم و دانش مستعد باشد نمی‌توان لفظ تیزهوشی را به او اختصاص داد چرا که باید در تمام جنبه‌های علمی٬ اخلاقی و ورزشی در سلامت کامل به سر ببرد.
معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش خراسان شمالی سلامت روانی، اخلاق نیکو و داشتن مدارک علمی  را زمینه ساز رشد و ارتقای سطح افراد در جامعه دانست و تصریح کرد: مجموع این عوامل به همراه دانش٬ سبب شکل‌گیری جایگاه و شخصیت یک فرد در اجتماع می‌شود.
لنگری تاکید کرد: یکی از اهداف مهم آموزش و پرورش٬ تلاش همگانی در راستای ایجاد جامعه‌ای سالم و بهتر است٬ زیرا کار فردی در هیچ جایی جواب نمی‌دهد. تعامل و همکاری همه جانبه در تمام اقدامات، تداوم و استمرار در انجام فعالیت ها و انجام وظیفه و مسئولیت‌های شخصی و گروهی در جامعه توسط هر شخص و گروه از مهم‌ترین فاکتورها در نظام آموزش و پرورش است.
مدیر عامل موسسه شعف نیز در این مراسم اظهار داشت: بسیار خرسندیم که تمام فعالیت‌های جشنواره چالش علم توسط نوجوانان و جوانان برگزار شد و مجموعه شعف تنها نظاره‌گر پروژه های دانش آموزان بود. مهتاب یزدانی افزود: حمایت و استقبال از جوانان با ایده‌های جدید در کنار یکدیگر بسیار با ارزش و با اهمیت است. دانش آموزان بسیار تشنه‌ اندوختن علم و دانش هستند و این مسابقات نشان می‌دهد ایده‌های نوی این جوانان از دل بر می‌آید. بسیاری از جوانان، مستعد و فعال هستند اما برای بروز شکوفایی و استعدادها نیاز به فرصت دارند.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *